-
Nejmladší děti mohou vkládat kolíčky do desky a následně na ně navlékat tvary s obrázky bez předloh.
-
Děti mohou vkládat kolíčky do desky a následně na ně umísťovat tvary s obrázky dle barevných předloh.
-
Dospělý popisuje předlohu nebo hotovou stavbu a dítě ukazuje/říká dané prvky: Např. Co je pod kočkou? Co vidíš vedle televize?
-
Dítě se dívá na předlohu nebo stavbu dle vlastní fantázie a popisuje, co tam vidí, přičemž aktivně procvičuje užívání předložkových vazeb.
-
Společné vymýšlení příběhů: Například: žila byla jedna pračka. Stála si tam mezi červeným a modrým kolíkem. Nejdříve se trochu nudila a najednou na ní přistála šedá kočka…
-
Dospělý se dívá na předlohu, kterou dítě nevidí, a popisuje dítěti, jak má postupovat, aby vytvořil stavbu odpovídající předloze. Následně si vymění role.
-
Hmatové pexeso: ukážeme či dáme dítěti do ruky jeden předmět ze 4 dvojic předmětů identických tvarů. Druhou rukou dítě bude hledat v pytlíku stejný tvar.
-
Počítání dílků v oboru do 14.
-
Počítání obrázkových karet v oboru do 24.